Çarşamba, Ağustos 15

Kısıra Kısır Demem Ben Kısır Benim Olmadıkça

Yemek sitelerinde gezmek pek iyi değil der annem her zaman. "Bak mesela benim canım patlıcanlı börek çekti, hemen yarın yapmalıyım, ne diyormuş tariflerde?" gibi çok fazla cümle üretir. Biraz kalkıp dolaştıktan sonra tekrar dizimin dibine oturarak tatlı olarak canının fındıklı kurabiye çekmesini istediğini söyler. Ve bunları üşenmeden yapar, yer, yedirir, kilo aldırır. Televizyonda dondurma reklamı çıktığı vakit canı mutlaka dondurma çeker. Ben buna şöyle bir açıklama getirmiştim sözlüğün birinde; "aklı fikri yemekte olan insan modeli".


Yemek yapmak bana göre bir sanat dalı olmalı. Aynı tual üzerinde kullanılacak kırmızının tonu hesap edildiği gibi yemeğe konulacak baharatında bir hesabı çok fazla önemlidir aşçı için. Yani gördüklerim için öyleydi..


Ben size bu saçma sapan cümleleri kuruyorum ya hiç biriniz de "yahu Burcu! yazma artık demiyorsunuz" aşk olsun... Söylemek istediğim asıl şudur;


"Anne, saat 0227. Canım fena halde kısır çekti. Ve bu sebeple ağlamak üzereyim"

Bu muhteşem yiyeceğin tarifi için; [Devletşah sağolsun] Buraya bakınız

* Fotoğraf buradan alınmıştır.

Hiç yorum yok: